Wróć

5 SEKRETÓW ZDROWYCH RELACJI Z KLIENTEM

Jak w przypadku każdej relacji, ludzie muszą łączyć się, aby osiągnąć swoje cele i żyć razem długo i szczęśliwie. Ale co jest ważne, jeśli chodzi o relacje z klientami?
Praca z klientem i rozwijanie nowych relacji to coś co lubimy. Spotykanie się z innymi ludźmi, słuchanie o ich doświadczeniach, wyzwaniach, zwycięstwach tych większych i mniejszych, dziwacznych opowiadań czy też o fajnych talentach nakręca nas jak zegarek…
Czy jesteśmy w stanie podsumować i ująć to w listę fajnych praktyk które każdy może zastosować?
Odpowiadamy: Tak!

Wskazówka 1. Czas na kawę to najlepszy czas!
Wiemy, że są ludzie, którzy z powodzeniem pracują w 100% zdalnie. Rozumiemy. Ale w pewnym momencie, jeśli chcesz zbudować i utrzymać świetne, głębokie i trwałe więzi z klientami, potrzebujesz tego fenomenu relacji międzyludzkich, które ma miejsce tylko wtedy, gdy spotykasz się osobiście.

Wskazówka 2. Podnieś telefon
Nie chowaj się za e-mailami. W dzisiejszych czasach, w zależności od Twojej osobowości, obciążenia pracą i osób z którymi się kontaktujesz, po prostu wysyłanie e-maila jest łatwiejsze.
Często e-mail jest dobrym wyborem. Ale pamiętaj że połączenia głosowe na żywo są jak zdrowa, całkowicie naturalna medycyna. Sympatycznie jest usłyszeć klienta przez telefon. Dużo łatwiej jest ugasić pewne niejasności telefonicznie niż poprzez e-mail.

Wskazówka 3. Pieniądze tylko w komunikacji werbalnej.
Przedstawiając klientowi wstępną wycenę/propozycję (lub oszacowanie nowego zakresu projektu, nad którym już pracujemy), planujemy rozmowę telefoniczną lub osobiste spotkanie. Wspominamy klientowi, że potrzebujemy około 10 minut na rozmowę mając z tyłu głowy że może się ona przedłużyć do 45 minut, a to dlatego gdybyśmy musieli opisać coś bardziej szczegółowo. Pieniądze to gorący przycisk dla każdego, więc najlepiej traktować je stanowczo, z szacunkiem, odważnie i po ludzku.

Wskazówka 4. Weź odpowiedzialność, ale nie panikuj.
Błędy się zdarzają. Kiedy już je posiadamy to nie załamujemy się emocjonalnie. Każda trudna sytuacja, każdy wstrząs to okazja do wzmocnienia relacji, zbudowania zaufania i wspólnego rozwiązania sytuacji.
Bierz odpowiedzialność za wszystko, a także za trochę więcej…
Wysłuchaj klienta kiedy narzeka. Podziękuj mu za uczciwość, szczerość. Przekaż, że będziesz rozmawiać ze swoim zespołem, aby lepiej zrozumieć i spojrzeć na to co się wydarzyło i że jesteś zdecydowany rozwiązać tą sytuację w sposób zadawalający wszystkich. Pamiętaj że masz pozwolenie na uczciwość wobec siebie i firmy którą reprezentujesz. Bądź uczciwy, pełen szacunku, stanowczy, ludzki współczujący i mądry.

Wskazówka 5. Postaw na osobisty charakter.
Stać się dobrymi kumplami? Interesować się tą osobą? Najlepsze relacje zawodowe wykraczają poza samą pracę i mają osobisty kontakt na różnych poziomach.  Na odpowiednim poziomie i tempie (który musisz rozgryźć) pozwól na to. Nie podważaj. Nie zmuszaj. Nie bądź straszny. Po prostu bądź szczery i ludzki.
W pewnym momencie powinieneś wiedzieć jaki kolor lubi Twój klient, że kocha psy lub że jest zarówno szczęśliwy, jak i smutny, ponieważ ich pierworodny wyjeżdża na studia. Pamiętaj, że jest to ulica dwukierunkowa, więc będziesz też dzielić się rzeczami o sobie.

Nasi klienci

Zobacz firmy, które zaufały naszemu doświadczeniu